مزيتهاي تبليغات اينترنتي/پایان نامه درباره بهبود تبلیغات آنلاین

دانلود پایان نامه

مزيتهاي تبليغات اينترنتي

1.ايجاد ارتباط دوطرفه

  1. توانايي هدفگيري ايستا و پوياي مشتريان
  2. دسترسي جهاني و شبانه روزي
  3. قابليت اندازه گيري و ردگيري بالا
  4. طراحي پيام آگهي
  5. ارسال، نگهداري و به روز رساني آسان
  6. قابليت فروش
  7. ايجاد يك پيوند مستقيم به ليست محصولات

جدول شماره 2-2 ضمن مقایسه تبلیغات با تبلیغات سنتی مزیت های تبلیغ در اینترنت مشخص شده است:

جدول ‏2‑2 : مقایسه تبلیغات اینترنتی و تبلیغات سنتی

  تبلیغات اینترنتی تلویزیون رادیو روزنامه
سبک ارتباطی ارتباط دو طرفه و تعاملی ارتباط یکطرفه ارتباط یکطرفه ارتباط یکطرفه
دسترسی دسترسی 24 ساعته برنامه زمانی معین و زمان نمایش بسیار کوتاه برنامه زمانی معین و زمان نمایش بسیار محدود برنامه زمانی معین و زمان نمایش بسیار محدود
بازار قابل دسترسی مخاطبان جهانی مخاطبان منطقه ای مخاطبان منطقه ای مخاطبان محلی
فرآیند مدیریت فرآیندهای مدیریت سیستماتیک برای تبلیغ دهندگان ، ناشران و شرکتهای تبلیغاتی مدیریت نیمه اتوماتیک یا دستی مدیریت نیمه اتوماتیک یا دستی مدیریت نیمه اتوماتیک یا دستی
پیوند مستقیم به فهرست محصولات دارد ندارد ندارد ندارد
توانایی مبادله مستقیم محصول دارد ندارد ندارد ندارد
هدف گیری تبلیغات هدفگیری ایستا و پویای مشتری مبتنی بر رضایت ، اطلاعات شخصی و دسترسی پویا و مبادله اطلاعات فاقد هدفگیری سیستماتیک فاقد هدفگیری سیستماتیک فاقد هدفگیری سیستماتیک
ردگیری تبلیغات ردگیری اتوماتیک ردگیری بسیار محدود ردگیری بسیار محدود فاقد ردگیری
ارزیابی عملکرد ارزیابی و سنجش اتوماتیک فاقد ارزیابی و سنجش عملکرد اتوماتیک و مستقیم فاقد ارزیابی و سنجش عملکرد اتوماتیک و مستقیم فاقد ارزیابی و سنجش عملکرد اتوماتیک و مستقیم
هزینه کم بسیار بالا بالا متوسط

2.3.4 محدودیت های تبلیغات اینترنتی

  1. مشخصات و ویژگی های مخاطبان : اکثر کاربران اینترنت به محصولات و تکنولوژی مربوط با رایانه است. تنها 14 درصد تبلیغات برای سایر محصولات مصرفی و کمتر از 10 درصد آن برای اتومبیل ، مسافرت و خدمات مالی است . به علاوه غالب کاربران اینترنت در گروه سنی خاصی قرار دارند که این امر موجب کاهش مخاطبان این نوع از تبلیغات می شود .
  2. ازدحام : با زیاد شدن تعداد آگهی های تبلیغاتی احتمال مورد توجه قرارگرفتن آگهی ها به شدت کاهش می یابد .
  3. فقدان کنترل های لازم در مورد محتوای تبلیغات اینترنتی : یکی از محدودیت های تبلیغات اینترنتی ، فقدان کنترل های لازم است . مرکز آموزشی ارتباطات رسانه ای آمریکا ، اینترنت را شبکه فریب نامیده است چراکه برخی از تبلیغ دهندگان با پیام های تبلیغاتی زیرکانه و با هدف قرار دادن کودکان ، سعی در فریب آنان دارند .
دانلود پایان نامه